close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עורך דין משרד הביטחון

מערכת שורשג תשרי, תשפב09/09/2021

עורך דין משרד הביטחון חייב להיות איש מקצוע בעל ידע מקיף בכל הנוגע לתאונות ומחלות שונות אשר אירעו לאדם במהלך השירות הצבאי שלו

תגיות:
צילום: freepik
עורך דין משרד הביטחון חייב להיות איש מקצוע בעל ידע מקיף בכל הנוגע לתאונות ומחלות שונות אשר אירעו לאדם במהלך השירות הצבאי שלו, הבטחוני או המשטרתי
וכן בכל הנוגע להגשת תביעות נגד משרד הביטחון וייצוג בפני ועדות משרד הביטחון. תביעה נגד משרד הביטחון היא תביעה מול מוסד גדול מאוד אשר דורש הערכות ראויה וכן ידע והכרה רציניים ומקיפים של כל הנהלים שנהוגים במוסד.

מה צריך לדעת לפני שמגישים תביעה נגד משרד הביטחון?
הנה כמה דברים שחשוב לדעת טרם מרגישים תביעה נגד משרד הביטחון:
תביעות פיצויים נגד משרד הבטחון הן מכוח חוק הנכים וכן מכוח תגמולים לחיילים ובני המשפחות שלהם.

נכות תוגדר כאיבוד כושר פעולה או פחיתת כושר עקב פציעה, חבלה נפשית או גופנית. כל נכה משרד הביטחון יהיה זכאי לתעודת נכה וזאת לאחר שהוכר כך על ידי אגף השיקום.

אגף שיקום נכים במשרד הבטחון מקבל קצבאות ותגמולים בהתאם לאחוזי נכות, עבור פרישה מוקדמת של נכה, עבור טיפולים רפואיים, עבור תוספת תגמול לקשיש וכן מעניק חד פעמי לנכים שמוגדרת להם נכות מ10 ועד 19 אחוזים. בהתאם לכך, הוא יזרים תגמולים וכן קצבאות בהתאם לאחוזי נכות עבור טיפולים רפואיים או גופניים.

לשכת הטיפול המחוזי תספר מסלולי שיקום שונים לרבות מסלול כלכלי עצמאי, סידור בעבודה שכירה, מסלול לימודים לרכישת מקצוע, טיפול נפשי, חונכות, שיעורי עזר, לימודים לתואר ועוד.

נכי צה"ל זכאים לשירותים כגון: רכב רפואי, ציוד עזר רפואי, תרופות, הנעלה, ליווי רפואי, הבראה ועוד.

נכי צה"ל זכאים להטבות שונות לרבות הנחת ארנונה, פטור מאגרת טלוויזיה, הטבות מס הכנסה, דמי נסיעות, דמי הבראה, הוצאות טלפון ועוד.

מה צריך לעשות בכדי שתתקבל תביעה במשרד הביטחון?
הגשת תביעה נגד משרד הביטחון תדרוש להוכיח מצב רפואי ואת הקשר הסיבתי בין המצב הרפואי לבין השירות. בכדי להסביר את הקשר המדובר יש להמציא הוכחות כי האדם נפגע תוך כדי או עקב השירות שלו. הדרך להוכיח כי מצב רפואי הוא תוצאה של שירות בכוחות הביטחון היא לקבל חוות דעת של רופאים מומחים שתומכים בטענת התובע. חשוב כמובן גם לבחור עורך דין משרד הביטחון בעל ניסיון רב, שיוכל לסייע לכל תובע להגיש את התביעה בצורה הטובה ביותר על מנת שהיא תאושר והוא יקבל את הזכויות המגיעות לו.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה